Friday, April 2, 2010

Kebaikan Tuhan

3 bulan praktikum sudah hampir ke penghujungnya. Berat betul hati ni nak tinggalkan SKJOTS. Satu jangka masa yang singkat dan masih sedikit bekalan yang ku bawa untuk ke medan sebenar nanti. Masih begitu kecil sumbangan ku pada anak-anak bangsa di tempat ini. Terlalu tidak sempurna ilmu yang ku berikan pada anak-anak kecil ini. Aku ingin punya kesempatan untuk memperbaiki kesilapan dan memenuhi kekurangan yang ada. Tapi aku sudah tidak punya ruang masa yang membolehkan aku berbuat demikian.

Aku berterima kasih pada Tuhan atas kesempatan untuk belajar serta berkhidmat di sekolah ini. Terima kasih buat anak-anak kecil yang telah kau temukan dengan diriku. Engkau Bapa yang mengerti hati dan doa ku. Ya, Tuhan, aku punya hati yang besar untuk anak-anak kecil. Aku masih lagi ingat apa yang telah aku 'lihat' pada Mac 2009. Kini aku semakin pasti Tuhan, cara Engkau membawa aku di dalam hidupku memang sukar dimengerti, Tapi saat Selah, aku melihat kebaikan-kebaikanMu yang luar biasa .

Tuhan, ini baru langkah kecilku yang pertama, aku mau terus lagi menjadi berkatMu di dalam ladang yang telah Kau sediakan.. aku mau memberkati bangsa-bangsa ini... BANGSA MALAYSIA !

No comments: